’’Teatrzyk bliżej przedszkola’’. Cykliczne przedstawianie bajek w języku angielskim i hiszpańskim.
Adresaci innowacji: 3 -latki, 3/ 4 -latki, 4 -latki, 5 -latki
Rozpoczęcie innowacji nastąpi w październiku 2024 i trwać będzie do czerwca 2025r.
Cel główny: Zapoznanie dzieci w wieku przedszkolnym ze światem ludzkich emocji poprzez przedstawienia teatralne. Rozwijanie kompetencji językowych dzieci.
Cele szczegółowe:
- promowanie języka angielskiego i hiszpańskiego wśród dzieci,
- rozwijania wyobraźni
- budowanie umiejętności skupienia uwagi
- uczenie krytycznego myślenia i wyrażania swojej opinii na temat obejrzanego przedstawienia
- stworzenie twórczej atmosfery w przedszkolu
- uatrakcyjnienie sposobu nauczania i uczenia się języka angielskiego oraz hiszpańskiego,
- rozwijanie u dzieci poczucia własnej wartości oraz wiary we własne możliwości,
- rozwijanie wiedzy i sprawności językowych,
- poszerzanie słownictwa poprzez różnorodne formy pracy z językiem obcym,
- wzmacnianie więzi emocjonalnej między nauczycielami i rodzicami podczas wspólnie wykonywanych zadań
Szczegółowy opis projektu:
Innowacja polega na przeprowadzeniu teatrzyków w języku angielskim oraz hiszpańskim w terminie co dwumiesięcznym w wykonaniu autorki innowacji oraz chętnych do współpracy nauczycielek z w/w przedszkola. Dzięki wykorzystaniu pacynek, dzieci będą uczyć się rozpoznawać emocje, nazywać je i regulować. Dzięki nagraniom znanych bajek, odtwarzanym podczas teatrzyku w języku angielskim i hiszpańskim, dzieci będą rozwijać sprawności językowe, oraz wyobraźnię. Dzieci będą rozwijać poczucie własnej wartości, poprzez wykonywanie wraz z rodzicem, rekwizytów niezbędnych do inscenizacji. Po każdym teatrzyku, dzieci, oraz rodzice którzy wezmą udział w zadaniu, otrzymają dyplom-podziękowanie za współpracę. W ten sposób, współpraca przyniesie efekty , a cel jakim jest uświadomienie nauczycielom i rodzicom odnośnie ich roli w relacjach: przedszkole - rodzina, rodzina - przedszkole, oraz walorach partnerskiego współdziałania, zostanie zrealizowany.
Autor: Irmina Walenciuk
Bibliografia:
- Artykuł ‘’Improving Expressive Language Skills Using Characterized Hand Puppets’’ , dostępny pod adresem: https://www.researchgate.net/publication/369903035_Improving_Expressive_Language_Skills_Using_Characterized_Hand_Puppet
- Artykuł ‘’The Puppet – What a Miracle!’’, dostępny pod adresem:
Artykuł ‘’Rola teatru w życiu dziecka…’’, dostępny pod adresem: https://www.karuzela.org/zlobek-sensoryczny-karuzela/item/1051-rola-teatru-w-zyciu-dziecka.html