Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki Przedszkole Publiczne Nr 2 w Łęcznej
Przedszkole Publiczne Nr 2 w Łęcznej

Grupa Pszczółki

Teatrzyk bliżej przedszkola’’. Cykliczne przedstawianie bajek w języku angielskim

’’Teatrzyk bliżej przedszkola’’. Cykliczne przedstawianie bajek w języku angielskim i hiszpańskim.

Adresaci innowacji: 3 -latki, 3/ 4 -latki, 4 -latki, 5 -latki

Rozpoczęcie innowacji nastąpi w październiku 2024 i trwać będzie  do czerwca 2025r.

 

Cel główny: Zapoznanie dzieci w wieku przedszkolnym ze światem ludzkich emocji poprzez przedstawienia teatralne. Rozwijanie kompetencji językowych dzieci.

 

Cele szczegółowe:

  • promowanie języka angielskiego i hiszpańskiego wśród dzieci,
  • rozwijania wyobraźni
  • budowanie umiejętności skupienia uwagi
  • uczenie krytycznego myślenia i wyrażania swojej opinii na temat obejrzanego przedstawienia
  • stworzenie twórczej atmosfery w przedszkolu
  • uatrakcyjnienie sposobu nauczania i uczenia się języka angielskiego oraz hiszpańskiego,
  • rozwijanie u dzieci poczucia własnej wartości oraz wiary we własne możliwości,
  • rozwijanie wiedzy i sprawności językowych,
  • poszerzanie słownictwa poprzez różnorodne formy pracy  z językiem obcym,
  • wzmacnianie więzi emocjonalnej między nauczycielami i rodzicami podczas wspólnie wykonywanych zadań

Szczegółowy opis projektu:

Innowacja polega na przeprowadzeniu teatrzyków w języku angielskim oraz hiszpańskim w terminie co dwumiesięcznym w wykonaniu autorki innowacji oraz chętnych do współpracy nauczycielek z w/w przedszkola. Dzięki wykorzystaniu pacynek, dzieci będą uczyć się rozpoznawać emocje, nazywać je i regulować. Dzięki nagraniom znanych bajek, odtwarzanym podczas teatrzyku w języku angielskim i hiszpańskim, dzieci będą rozwijać sprawności językowe, oraz wyobraźnię. Dzieci będą rozwijać poczucie własnej wartości, poprzez wykonywanie wraz z rodzicem, rekwizytów niezbędnych do inscenizacji.  Po każdym teatrzyku, dzieci, oraz rodzice którzy wezmą udział w zadaniu, otrzymają dyplom-podziękowanie za współpracę. W ten sposób, współpraca przyniesie efekty , a cel jakim jest uświadomienie nauczycielom i rodzicom odnośnie ich roli w relacjach: przedszkole - rodzina, rodzina - przedszkole, oraz walorach partnerskiego współdziałania, zostanie zrealizowany.

Autor: Irmina Walenciuk

 

Bibliografia:

https://eclass.uoa.gr/modules/document/file.php/ECD498/%CE%9C%CE%91%CE%98%CE%97%CE%9C%CE%91%209%CE%B2/The-Puppet-%E2%80%93-What-a-Miracle.pdf

Artykuł ‘’Rola teatru w życiu dziecka…’’, dostępny pod adresem: https://www.karuzela.org/zlobek-sensoryczny-karuzela/item/1051-rola-teatru-w-zyciu-dziecka.html