RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA DZIECI 4-5-LETNICH |
|
8.00 – 13.00 Realizacja Podstawy Programowej |
|
6.00 - 8.00 |
Schodzenie się dzieci. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci. Gry i zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, tematyczne, badawcze służące realizacji programu wychowania przedszkolnego. Obserwacje dzieci. Ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe, słuchowe itp. Słuchanie utworów literatury dziecięcej. |
8.00 - 8.30 |
Zabawy dowolne. Ćwiczenia poranne Zajęcia indywidualne z dziećmi mającymi trudności oraz z dziećmi zdolnymi. Przygotowanie do śniadania, porządkowanie sali, czynności samoobsługowe. |
8.30 - 8.45 |
Prace porządkowe w sali, zabiegi higieniczne, przygotowanie do śniadania. |
8.45 - 9.00 |
Śniadanie. Przyswajanie wiedzy o konieczności spożywania pokarmów niezbędnych dla zdrowia. |
9.00 - 10.00 |
Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą kierowane oraz niekierowane prowadzone wg. planów miesięcznych oraz wybranego programu nauczania. |
10.00 - 11.30 |
Zabawy dowolne w sali przy niewielkim udziale nauczyciela: zabawy i zajęcia ruchowe, rytmika, zabawy w jęz. obcym nowożytnym przygotowujące dzieci do posługiwania się tym językiem. Spacery, zabawy na świeżym powietrzu, zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe; zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu. |
11.30 - 12.00 |
Czynności kulturalno-higieniczne w WC i łazience. Utrwalenie nawyku prawidłowego korzystania urządzeń sanitarnych. Przygotowanie do obiadu |
12.00 - 12.30 |
Obiad. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami. Kulturalne zachowanie się przy stole. |
12.30 - 13.00 |
Mycie zębów. Zabawy relaksacyjne. Słuchanie bajek i muzyki. Praca korekcyjno- kompensacyjna i indywidualna. |
13.00-14.00 |
Tworzenie różnorodnych sytuacji edukacyjnych sprzyjających twórczości plastycznej, muzycznej, ruchowej, zabawy dydaktyczne o charakterze poszerzającym temat, zabawy w ogrodzie przedszkolnym lub zabawy w kącikach zainteresowań, prace nauczycielki o charakterze obserwacyjnym. Zajęcia dodatkowe. Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu. |
14.00 - 14.30 |
Czynności samoobsługowe porządkowe. Podwieczorek. |
14.30 - 17.00 |
RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA DZIECI 3-LETNICH |
|
8.00 – 13.00 Realizacja Podstawy Programowej |
|
6.00 - 8.00 |
Schodzenie się dzieci. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci. Gry i zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, tematyczne, badawcze służące realizacji programu wychowania przedszkolnego. Obserwacje dzieci. Ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe, słuchowe itp. Słuchanie utworów literatury dziecięcej. |
8.00 - 8.30 |
Zabawy dowolne. Zajęcia indywidualne z dziećmi mającymi trudności oraz z dziećmi zdolnymi. Przygotowanie do śniadania, porządkowanie sali, czynności samoobsługowe. |
8.30 - 8.45 |
Prace porządkowe w sali ,zabiegi higieniczne, przygotowanie do śniadania. |
8.45 - 9.00 |
Śniadanie. Przyswajanie wiedzy o konieczności spożywania pokarmów niezbędnych dla zdrowia. |
9.00 - 9.30 |
Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą kierowane oraz niekierowane prowadzone wg. planów miesięcznych oraz wybranego programu nauczania. |
9.30 - 11.30 |
Zabawy dowolne w sali przy niewielkim udziale nauczyciela: zabawy i zajęcia ruchowe, rytmika, zabawy w jęz. obcym nowożytnym przygotowujące dzieci do posługiwania się tym językiem. Spacery, zabawy na świeżym powietrzu, zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe; zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu. |
11.30 - 12.00 |
Czynności kulturalno-higieniczne w WC i łazience. Przygotowanie do obiadu. |
12.00 - 12.30 |
Obiad. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami. Kulturalne zachowanie się przy stole. |
12.30 - 14.00 |
Przygotowanie do odpoczynku (nauka samodzielnego przebierania się, składania ubrań, odwracania na prawą stronę). Odpoczynek na leżakach. Relaksacja. Słuchanie bajek i muzyki-wyciszenie. |
14.00 - 14.30 |
Czynności samoobsługowe. Podwieczorek. Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu. |
14.15 - 15.00 |
Ćwiczenia indywidualne z dziećmi, dostosowane do ich możliwości, zabawy paluszkowe, czytanie fragmentów książek, zabawy dowolne wg. zainteresowań dzieci. |
15.00 - 17.00 |
Zabawy dowolne i zabawy kołowe ze śpiewem. Zabawy inspirowane przez dzieci, gry i zabawy edukacyjne, porządkowanie sali. Rozchodzenie się dzieci. |