RAMOWY ROZKŁAD DNIA |
|
6.00 - 8.00 |
Schodzenie się dzieci. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci. Obserwacje dzieci. Ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe, słuchowe itp. słuchanie utworów literatury dziecięcej. Kontakty indywidualne z rodzicami. |
8.00 - 8.30 |
Ćwiczenia poranne. Zajęcia indywidualne z dziećmi mającymi trudności oraz z dziećmi zdolnymi. |
8.30 - 9.00 |
Śniadanie. Przyswajanie wiedzy o konieczności spożywania pokarmów niezbędnych dla zdrowia. |
9.00 - 10.00 |
Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą kierowane oraz niekierowane prowadzone wg. planów miesięcznych oraz wybranego programu nauczania. |
10.00 - 10.20 |
II śniadanie. |
10.20 - 11.45 |
Zabawy swobodne w sali przy niewielkim udziale nauczyciela: zabawy i zajęcia ruchowe, muzyczne. Zabawy w jęz. obcym nowożytnym przygotowujące dzieci do posługiwania się tym językiem. Wycieczki, spacery, zabawy na świeżym powietrzu, zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe; zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu. Gry i zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, tematyczne, badawcze służące realizacji programu wychowania przedszkolnego. |
11.45 - 12.00 |
Czynności higieniczne. Utrwalenie nawyku prawidłowego korzystania urządzeń sanitarnych. Przygotowanie do obiadu. |
12.00 - 12.30 |
Obiad. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami. Kulturalne zachowanie się przy stole. |
12.30 - 14.20 |
Zabawy relaksacyjne, wyciszenie dzieci za pomocą różnych technik relaksacyjnych. Słuchanie bajek i muzyki. Leżakowanie w młodszych grupach. |
14.20 - 14.40 |
Czynności samoobsługowe porządkowe. Podwieczorek. |
14.40 - 16.00 |
Zabawy inspirowane zajęciami przedpopołudniowymi lub wynikające z potrzeb, zainteresowań dzieci. Zabawy i gry stolikowe, dydaktyczne, praca indywidualna, zajęcia w małych zespołach. Zabawy na świeżym powietrzu. Kontakty indywidualne z rodzicami. |
16.00 - 17.00 |
Prace porządkowe. Zabawy swobodne według zainteresowań dzieci. Rozchodzenie się dzieci. |