Rok szkolny 2024-2025
AKTUALNOŚCI:
Motoryka w terapii SI

Motoryka odgrywa kluczową rolę w terapii SI. Sprawność motoryczna, zarówno duża, jak i mała jest naturalnym wynikiem prawidłowej integracji sensorycznej...
czytaj dalej na temat: Motoryka w terapii SIWiosennie w gabinecie terapeutycznym

Dzisiaj w naszym gabinecie zawitała wiosna! Razem z dziećmi wykorzystując zabawy sensoryczne z ziemią posadziliśmy kwiatki: trzykrotki i bratki...
czytaj dalej na temat: Wiosennie w gabinecie terapeutycznymRealizacja projektu „Stop Przemocy”

Podczas realizacji pierwszego zadania „ROŚNIEMY BEZPIECZNI” w ramach projektu edukacyjnego, dzieci na zielonych arkuszach papieru odrysowały swoje dłonie, następnie narysowały to, co sprawia, że czują się bezpiecznie. Przyklejały swoje prace na drzewko bezpieczeństwa. Z wielkim zaangażowaniem wykonały zadanie, słuchały z uwagą informacji nt. bezpieczeństwa, swoich praw, rozpoznawania zagrożeń.
czytaj dalej na temat: Realizacja projektu „Stop Przemocy”Doskonalimy myślenie przyczynowo - skutkowe

Myślenie logiczne u dzieci można rozwijać na wiele sposobów. My podczas ćwiczeń wykorzystaliśmy gry edukacyjne, w których dzieci przyporządkowywały pasujące do siebie atrybuty...
czytaj dalej na temat: Doskonalimy myślenie przyczynowo - skutkoweUsprawniamy motorykę małą

Terapia ręki ma na celu usprawnianie tzw. małej motoryki, czyli precyzyjnych ruchów dłoni i palców, jak również dostarczania wrażeń dotykowych i poznawania dzięki nim różnych kształtów i struktur materiałów oraz nabywanie umiejętności ich rozróżniania...
czytaj dalej na temat: Usprawniamy motorykę małąRealizacja programu własnego „Nazywam, rozpoznaję, akceptuję emocje”

Na dzisiejszych zajęciach dzieci ćwiczyły nazywanie i rozpoznawanie emocji. Podczas pracy w grupach miały za zadanie dopasować do siebie emocje, odnaleźć identyczne uczucia na ilustracjach oraz odwzorować radość, smutek, złość, zdziwienie, a następnie dokończyć portrety według własnego pomysłu. Przedszkolaki świetnie sobie poradziły!
czytaj dalej na temat: Realizacja programu własnego „Nazywam, rozpoznaję, akceptuję emocje”