Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki Przedszkole Publiczne Nr 2 w Łęcznej
Przedszkole Publiczne Nr 2 w Łęcznej

Grupa Pszczółki

Projekt "Moja angielsko-hiszpańska przygoda"

‘’Moja angielsko-hiszpańska przygoda’’

Adresaci innowacji: 3 -latki, 3/ 4 -latki, 4 -latki, 5 -latki

Rozpoczęcie innowacji nastąpi w październiku 2024 i trwać będzie  do czerwca 2025r.

Cel główny: Projekt ma przyczyniać się do pozytywnego nastawienia młodych ludzi do nauki języka angielskiego i hiszpańskiego oraz kształtować motywację do nauki tych języków.

Cele szczegółowe:

  • rozbudzenie wśród dzieci ciekawości poznawczej językiem angielskim i hiszpańskim,
  •  rozwijanie aktywności i kreatywności podczas przygotowania przez dzieci szerokiej gamy plakatów i gazetek ściennych, przedstawiających poznane słownictwo w języku hiszpańskim i angielskim,
  • rozwijanie takiej cechy jak pracowitość, podczas wykonywania zadań domowych, które dzieci otrzymują od nauczyciela i nad którymi należy dalej pracować wspólnie z rodzicami lub innymi członkami rodziny,
  • wzmacnianie u dzieci wiary we własne siły, swoje możliwości, zwłaszcza podczas brania udziału w konkursie języka angielskiego i hiszpańskiego na zakończenie projektu,
  • poszerzanie słownictwa poprzez różnorodne formy pracy z językiem obcym,
  • kształtowanie umiejętności dyskutowania, kiedy to dzieci dokonują wyboru tematów i słownictwa do przetłumaczenia na język angielski i hiszpański.

Szczegółowy opis projektu:

Podczas projektu, dzieci będą poznawać równolegle słówka, wyrażenia w języku angielskim i hiszpańskim. Dzieci będą mogły korzystać z interaktywnych prezentacji oraz multimedialnych prezentacji, służących do poznania różnic i podobieństw w obyczajach, kulturze Anglii i Hiszpani. Na wstępie projektu, nauczyciel zawrze kontrakt z przedszkolakami, który to będzie zawierał wytyczne dotyczące zachowania na zajęciach oraz konkretne cele. Podczas realizacji projektu, nauczyciel będzie pracował nad poprawną wymową  w obu językach obcych. Niemniej ważnym elementem będzie słuchanie i odgrywanie wybranych scen w języku angielskim i hiszpańskim zarówno przez nauczyciela jak i dzieci. Przedszkolaki poznają wybrane zabytki Londynu, stolicy Hiszpani oraz postaci będące symbolami Anglii, Hiszpani. Powodem, dla którego wybrano ten projekt, jest umożliwienie dzieciom eksperymentowania z dwoma językami obcymi jednocześnie. Dzieci będą miały prawo popełniać błędy, podejmować niezliczone próby, które rozwiną ich potencjał uczenia się w tak młodym wieku. Projekt stworzy im możliwości rozwoju umiejętności społecznych, oraz umożliwi radzenia sobie z sytuacjami związanymi z życiem w wielokulturowym świecie.

Autor: Irmina Walenciuk

Bibliografia:

  • Zadura - Wnuk A. (2020) Hiszpański w zabawie Scenariusze gier i zabaw językowych dla młodszych dzieci Praktyczny przewodnik dla lektorów i rodziców. Wagros, Poznań
  • Stevenson J.A. (1921) The project method of teaching. New York, MacMillan pp:43- 44
  • von Hofe, Jr., G. D. (1916) The development of a project. Teachers College Record, 17, 240-246.

Projekt "Moja angielsko-hiszpańska przygoda"

Utworzono dnia 19.10.2022, 23:59