‘’Moja angielsko-hiszpańska przygoda’’
Adresaci innowacji: 3 -latki, 3/ 4 -latki, 4 -latki, 5 -latki
Rozpoczęcie innowacji nastąpi w październiku 2024 i trwać będzie do czerwca 2025r.
Cel główny: Projekt ma przyczyniać się do pozytywnego nastawienia młodych ludzi do nauki języka angielskiego i hiszpańskiego oraz kształtować motywację do nauki tych języków.
Cele szczegółowe:
- rozbudzenie wśród dzieci ciekawości poznawczej językiem angielskim i hiszpańskim,
- rozwijanie aktywności i kreatywności podczas przygotowania przez dzieci szerokiej gamy plakatów i gazetek ściennych, przedstawiających poznane słownictwo w języku hiszpańskim i angielskim,
- rozwijanie takiej cechy jak pracowitość, podczas wykonywania zadań domowych, które dzieci otrzymują od nauczyciela i nad którymi należy dalej pracować wspólnie z rodzicami lub innymi członkami rodziny,
- wzmacnianie u dzieci wiary we własne siły, swoje możliwości, zwłaszcza podczas brania udziału w konkursie języka angielskiego i hiszpańskiego na zakończenie projektu,
- poszerzanie słownictwa poprzez różnorodne formy pracy z językiem obcym,
- kształtowanie umiejętności dyskutowania, kiedy to dzieci dokonują wyboru tematów i słownictwa do przetłumaczenia na język angielski i hiszpański.
Szczegółowy opis projektu:
Podczas projektu, dzieci będą poznawać równolegle słówka, wyrażenia w języku angielskim i hiszpańskim. Dzieci będą mogły korzystać z interaktywnych prezentacji oraz multimedialnych prezentacji, służących do poznania różnic i podobieństw w obyczajach, kulturze Anglii i Hiszpani. Na wstępie projektu, nauczyciel zawrze kontrakt z przedszkolakami, który to będzie zawierał wytyczne dotyczące zachowania na zajęciach oraz konkretne cele. Podczas realizacji projektu, nauczyciel będzie pracował nad poprawną wymową w obu językach obcych. Niemniej ważnym elementem będzie słuchanie i odgrywanie wybranych scen w języku angielskim i hiszpańskim zarówno przez nauczyciela jak i dzieci. Przedszkolaki poznają wybrane zabytki Londynu, stolicy Hiszpani oraz postaci będące symbolami Anglii, Hiszpani. Powodem, dla którego wybrano ten projekt, jest umożliwienie dzieciom eksperymentowania z dwoma językami obcymi jednocześnie. Dzieci będą miały prawo popełniać błędy, podejmować niezliczone próby, które rozwiną ich potencjał uczenia się w tak młodym wieku. Projekt stworzy im możliwości rozwoju umiejętności społecznych, oraz umożliwi radzenia sobie z sytuacjami związanymi z życiem w wielokulturowym świecie.
Autor: Irmina Walenciuk
Bibliografia:
- Zadura - Wnuk A. (2020) Hiszpański w zabawie Scenariusze gier i zabaw językowych dla młodszych dzieci Praktyczny przewodnik dla lektorów i rodziców. Wagros, Poznań
- Stevenson J.A. (1921) The project method of teaching. New York, MacMillan pp:43- 44
- von Hofe, Jr., G. D. (1916) The development of a project. Teachers College Record, 17, 240-246.