Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki Przedszkole Publiczne Nr 2 w Łęcznej
Przedszkole Publiczne Nr 2 w Łęcznej

Grupa Pszczółki

Innowacja pedagogiczna w zakresie nauki czytania dzieci w wieku przedszkolnym. Metoda globalnego czytania Glenna Domana etap IV-V

Innowacja pedagogiczna w zakresie nauki czytania dzieci w wieku przedszkolnym. Metoda globalnego czytania Glenna Domana etap IV-V.

Adresaci innowacji: 5 -latki

Rozpoczęcie innowacji nastąpi w październiku 2024 i trwać będzie  do czerwca 2025r.

 

Cel główny: Rozwijanie kompetencji językowych dzieci.

Cele szczegółowe:

  • promowanie języka angielskiego wśród dzieci,
  • uatrakcyjnienie sposobu nauczania i uczenia się języka angielskiego,
  • rozwijanie u dzieci poczucia własnej wartości oraz wiary we własne możliwości,
  • rozwijanie wiedzy i sprawności językowych,
  • poszerzanie słownictwa poprzez różnorodne formy pracy z językiem obcym,
  • rozwijanie umiejętności rozpoznawania wzrokowego słów angielskich, przygotowanie dzieci do czytania w języku angielskim.

Szczegółowy opis projektu:

W innowacji tej zostały zaplanowane działania zmierzające do opanowania przez dzieci w przedszkolu nauki czytania poprzez zabawę, wykorzystując ich naturalną ciekawość oraz ruchliwość. Metoda Domana nie jest typowym programem nauczania – sam Glenn Doman nazywał ją bardziej „zabawą w czytanie”, niż nauką. Jej podstawą jest bowiem zabawa, wraz z towarzyszącą jej atmosferą entuzjazmu i radości – ale też systematyczność. Metoda nauki polegać będzie na pokazywaniu dziecku dużych białych kart, na których dużą czerwoną czcionką napisano różne wyrazy – kartoniki powinny mieć wymiary około 10x60 cm, a wysokość liter – 8 cm. Nauczyciel będzie prezentował książki dużego formatu, z ilustracjami oraz krótkimi  zdaniami, a to wszystko pozwoli dziecku zrozumieć znaczenie słów. W metodzie globalnej wyróżniamy 5 etapów, natomiast niniejsza innowacja będzie dotyczyć etapu IV i V.

ETAP IV
ROZBUDOWANE ZDANIA

- zdania pojedyncze rozwinięte;

- zdania złożone

ETAP V
KSIĄŻKI

- tekst poprzedza ilustrację

 

Autor: Irmina Walenciuk

 

Bibliografia: